baner1.png
baner2.png
baner3.png
baner4.png
baner5.png
previous arrow
next arrow

WAPRO PPK 365 - Pracownicze Plany Kapitałowe

Program WAPRO PPK 365 to narzędzie wspierające pracodawców w procesie prowadzenia Pracowniczych Planów Kapitałowych w swoich organizacjach.

Ustawa o Pracowniczych Planach Kapitałowych (PPK) weszła w życie 1 stycznia 2019 roku i jest wdrażana etapami – w zależności od wielkości przedsiębiorstwa zatrudniającego danego pracownika.

Współpraca z aplikacjami innych producentów

Importuje dane uczestników PPK oraz okresowo naliczane składki PPK bezpośrednio z bazy danych programu źródłowego przy wykorzystaniu procedur SQL lub pośrednio - przy wykorzystaniu ustrukturyzowanych plików w formacie CSV.

Elastyczne licencjonowanie

Licencja czasowa na 365 dni w dwóch wariantach:

PRO – przeznaczony do obsługi jednej firmy

BIURO – przeznaczony do obsługi wielu firm

System długoterminowego oszczędzania

Pracownicze Plany Kapitałowe to system długoterminowego oszczędzania, dostępny dla wszystkich osób zatrudnionych na etacie, zleceniobiorców, osób zatrudnionych na umowę o pracę nakładczą członków rad nadzorczych. Jest on finansowany przez pracodawcę, pracownika oraz państwo.

Zapis automatyczny lub dobrowolny

Do PPK obowiązuje automatyczny zapis osób zatrudnionych w wieku od 18 do 54 lat. Pracownik od 55. roku życia może przystąpić do programu dobrowolnie.

Możliwość rezygnacji z PPK

Każdy pracownik ma jednak możliwość rezygnacji z oszczędzania w PPK. Aby tego dokonać, będzie musiał podpisać specjalne oświadczenie o rezygnacji z dokonywania wpłat.

Image


Potrzebujesz pomocy?

Skontaktuj się z nami

Możliwości programu WAPRO PPK 365

Rejestracja umowy o zarządzanie

Rejestracja umowy o zarządzanie PPK z instytucją finansową łącznie z elementami opisanymi w art. 10 ustawy o pracowniczych planach kapitałowych.

Składka dobrowolna pracodawcy

Możliwość deklarowania zróżnicowanej składki dodatkowej pracodawcy ze względu na długość okresu zatrudnienia w podmiocie zatrudniającym albo na podstawie postanowień regulaminu wynagrodzeń lub układu zbiorowego pracy obowiązujących w podmiocie zatrudniającym (Art. 23 ust 3 ustawy) za pomocą mechanizmu przypisywania uczestników do grup o różnej stopie procentowej składki.

Rejestracja uczestników

Rejestracja uczestników programu PPK wraz z danymi o zatrudnieniu, datach przystąpienia do programu i naliczenie pierwszej składki, danymi adresowymi, deklaracjami dotyczących wysokości dobrowolnych składek lub rezygnacji z dokonywania wpłat.

Rejestracja deklaracji uczestników

Rejestracja deklaracji uczestników dotyczących zmiany wysokości dobrowolnych składek, obniżenia składek obowiązkowych (Atr 27 ust 2 ustawy) rezygnacji z dokonywania wpłat i wznowienia dokonywania wpłat, deklarację wypłaty transferowej.

Operacje na danych uczestników

Zmiana daty obowiązku przystąpienia do programu, zmiana daty pierwszej składki, powiązanie uczestników z grupą o danej stopie procentowej składki dodatkowej pracodawcy, zmiana stawki podstawowej i dodatkowej uczestników, rejestracja zwolnienia uczestnika przez pracodawcę.

Importy z programów źródłowych

Import danych identyfikacyjnych pracodawców oraz uczestników wraz danymi o zatrudnieniu i danymi adresowymi. Klasyfikacja uczestników na podlegających i nie podlegających programowi ze względu na wiek, ubezpieczenia społeczne, staż.Import kwot składek na PPK z danego miesiąca dla wszystkich uczestników programu

Korzystasz z systemu WAPRO ERP?

Sprawdź jak działa moduł obsługi PPK zintegrowany z systemem WAPRO ERP: Pracownicze Plany Kapitałowe WAPRO PPK

Rejestracja umowy o zarządzanie

Przygotowanie plików rejestracji uczestników i ich deklaracji oraz kwot składek dla instytucji finansowej, z którą pracodawca zawarł umowę o zarządzanie.

Współpraca z systemami zewnętrznymi

Współpraca ze wszystkimi dostarczycielami usług dla instytucji finansowych zgodnie z dokumentem opracowanym przez Grupę Projektową PPK w zakresie plików csv i xml.

Komunikacja z instytucją finansową

Przygotowanie plików rejestracji uczestników i ich deklaracji oraz kwot składek dla instytucji finansowej, z którą pracodawca zawarł umowę o zarządzanie.

PODSTAWOWE INFORMACJE

DANE FIRMY

DHU Komputery PC

96-500 Sochaczew

    ul Matejki 2C

Tel. +46 863-30-61

Tel. kom. 604 558 631

NIP: 837-123-00-52