WAPRO PPK 365 - Pracownicze Plany Kapitałowe
Program WAPRO PPK 365 to narzędzie wspierające pracodawców w procesie prowadzenia Pracowniczych Planów Kapitałowych w swoich organizacjach.
Ustawa o Pracowniczych Planach Kapitałowych (PPK) weszła w życie 1 stycznia 2019 roku i jest wdrażana etapami – w zależności od wielkości przedsiębiorstwa zatrudniającego danego pracownika.
Współpraca z aplikacjami innych producentów
Importuje dane uczestników PPK oraz okresowo naliczane składki PPK bezpośrednio z bazy danych programu źródłowego przy wykorzystaniu procedur SQL lub pośrednio - przy wykorzystaniu ustrukturyzowanych plików w formacie CSV.
Elastyczne licencjonowanie
Licencja czasowa na 365 dni w dwóch wariantach:
PRO – przeznaczony do obsługi jednej firmy
BIURO – przeznaczony do obsługi wielu firm
System długoterminowego oszczędzania
Pracownicze Plany Kapitałowe to system długoterminowego oszczędzania, dostępny dla wszystkich osób zatrudnionych na etacie, zleceniobiorców, osób zatrudnionych na umowę o pracę nakładczą członków rad nadzorczych. Jest on finansowany przez pracodawcę, pracownika oraz państwo.
Zapis automatyczny lub dobrowolny
Do PPK obowiązuje automatyczny zapis osób zatrudnionych w wieku od 18 do 54 lat. Pracownik od 55. roku życia może przystąpić do programu dobrowolnie.
Możliwość rezygnacji z PPK
Każdy pracownik ma jednak możliwość rezygnacji z oszczędzania w PPK. Aby tego dokonać, będzie musiał podpisać specjalne oświadczenie o rezygnacji z dokonywania wpłat.
Potrzebujesz pomocy?
Skontaktuj się z nami
Możliwości programu WAPRO PPK 365
Rejestracja umowy o zarządzanie
Rejestracja umowy o zarządzanie PPK z instytucją finansową łącznie z elementami opisanymi w art. 10 ustawy o pracowniczych planach kapitałowych.
Składka dobrowolna pracodawcy
Możliwość deklarowania zróżnicowanej składki dodatkowej pracodawcy ze względu na długość okresu zatrudnienia w podmiocie zatrudniającym albo na podstawie postanowień regulaminu wynagrodzeń lub układu zbiorowego pracy obowiązujących w podmiocie zatrudniającym (Art. 23 ust 3 ustawy) za pomocą mechanizmu przypisywania uczestników do grup o różnej stopie procentowej składki.
Rejestracja uczestników
Rejestracja uczestników programu PPK wraz z danymi o zatrudnieniu, datach przystąpienia do programu i naliczenie pierwszej składki, danymi adresowymi, deklaracjami dotyczących wysokości dobrowolnych składek lub rezygnacji z dokonywania wpłat.
Rejestracja deklaracji uczestników
Rejestracja deklaracji uczestników dotyczących zmiany wysokości dobrowolnych składek, obniżenia składek obowiązkowych (Atr 27 ust 2 ustawy) rezygnacji z dokonywania wpłat i wznowienia dokonywania wpłat, deklarację wypłaty transferowej.
Operacje na danych uczestników
Zmiana daty obowiązku przystąpienia do programu, zmiana daty pierwszej składki, powiązanie uczestników z grupą o danej stopie procentowej składki dodatkowej pracodawcy, zmiana stawki podstawowej i dodatkowej uczestników, rejestracja zwolnienia uczestnika przez pracodawcę.
Importy z programów źródłowych
Import danych identyfikacyjnych pracodawców oraz uczestników wraz danymi o zatrudnieniu i danymi adresowymi. Klasyfikacja uczestników na podlegających i nie podlegających programowi ze względu na wiek, ubezpieczenia społeczne, staż.Import kwot składek na PPK z danego miesiąca dla wszystkich uczestników programu
Korzystasz z systemu WAPRO ERP?
Sprawdź jak działa moduł obsługi PPK zintegrowany z systemem WAPRO ERP: Pracownicze Plany Kapitałowe WAPRO PPK
Rejestracja umowy o zarządzanie
Przygotowanie plików rejestracji uczestników i ich deklaracji oraz kwot składek dla instytucji finansowej, z którą pracodawca zawarł umowę o zarządzanie.
Współpraca z systemami zewnętrznymi
Współpraca ze wszystkimi dostarczycielami usług dla instytucji finansowych zgodnie z dokumentem opracowanym przez Grupę Projektową PPK w zakresie plików csv i xml.
Komunikacja z instytucją finansową
Przygotowanie plików rejestracji uczestników i ich deklaracji oraz kwot składek dla instytucji finansowej, z którą pracodawca zawarł umowę o zarządzanie.